Eerste paar dagen - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

29 Juni 2009 | Zwitserland, Engelberg

Hey allemaal,

Ik ben nu een paar dagen in Zwitserland en op de boerderij, maar vandaag was pas de eerste werkdag. Zaterdag zijn we weggeweest naar opa die in een revalidatiekliniek zit en gister was ik vrij `omdat het zondag was`, dus veel had ik nog niet gedaan.

Vanochtend was het om kwart over zeven ontbijt, daarna de geiten- en ponystal uitmesten, hooibalen naar beneden halen, voerbakken schoonmaken en alles vegen. Daarna hebben we de koeien (ze noemen het runderen, maar het zijn gewoon, koeien, kalfjes en jonge stiertjes) zout gegeven. Allemaal in een andere wei en natuurlijk ook allemaal ver in de wei.
Daarna met een riek het gras dat gister gemaaid was `omgedraaid` zodat het beter zou drogen. Jammer genoeg kreeg ik last van mijn schouder, die dus nog niet zo heel sterk is :( Vanmiddag kwam er iemand ponyrijden, Engelsen met een driejarig dochtertje. Die was in het begin een beetje bang van Bella (die ongeveer tot mijn knieen komt), maar daarna ging alles gelukkig goed. Na het rijden was het tijd om het gemaaide gras binnen te halen. Gelukkig hebben ze tegenwoordig van die blaasmachines (in Nederland gebruikt om fietspaden etc. schoon te maken), waardoor het allemaal sneller ging.
Als laatste vandaag de geiten binnengehaald. Ik hoef niet mee te helpen met ze te melken, maar Werner wilde wel graag dat ik wist hoe hij ze binnenhaalde, voor het geval dat. Normaal gaat hij op de moped, nu ging hij in de auto en moest ik op de moped...Nog nooit gedaan, maar ik kon nog op tijd remmen voor de bocht;) Als ik de koeien alleen zout moet geven, moet ik ook op de moped, dus het was wel een goede oefening.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen, ik zit op Silvia`s computer dus ik kan geen foto`s plaatsen. Ik hoop dat het in Nederland ook lekker weer is en een prettige vakantie allemaal.

xxx Femke

  • 29 Juni 2009 - 19:52

    Ria:

    Hi Femke,

    Pas je wel een beetje op met je schouder en rol niet van de berg met die moped hè!Je bent wel een moderne Heidi op deze manier. Van harte gefeliciteerd met je jarige moeder, ze zal je wel een beetje missen.

    Groetjes en veel plezier in het Zwitserse!

    Ria en Wout

  • 29 Juni 2009 - 22:15

    Nienke:

    Hoi Femke,

    Vanavond bij mama en papa geweest en we misten je wel een beetje hoor ;)

    Zo te lezen bevalt het je in ieder geval gelukkig goed, pas alleen wel op met je schouder he..

    Jhon en ik hebben de nieuwe skype aangemaakt dus als je wilt kun je bellen.
    Onze gebruikersnaam is jhonnienke.

    Jammer dat je nu nog geen foto's kan plaatsen, maar dat komt zeker snel!

    Groetjes van ons en een dikke kus van mij.
    Poot van Howie en Kyra

  • 07 Juli 2009 - 16:25

    Monica:

    hey hey,

    wel oppassen met je schouder ej ;)

    zelf ben ik gisteren terug gekomen van Rock Wechter. dat was egt heel stoer!!!

    ik hoop dat jij een beetje goed weer hebt.. hier regent het pijpenstelen namelijk :)

    nog veel plezier

    liefs
    Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Engelberg

Femke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 52978

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 30 Juni 2016

Aberdeen

11 September 2009 - 13 Januari 2010

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Zwitserland zomer 2009

12 Juli 2007 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: