Update - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu

Update

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 Juli 2009 | Zwitserland, Engelberg

Hey allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Vorige week donderdag goed aangekomen op Basel en vandaar met de trein terug naar Engelberg. Vrijdag waren er de normale dingen te doen. De Tourismusverein kwam weer rijden en ik ben met Atilla meegegaan, zodat hij leert om mee te lopen. Zaterdag was ik vrij en ben ik in de ochtend met Silvia en Daniel naar Stans geweest. Daniel had rijles en ik ben met Silvia boodschappen wezen doen. Rond 1 uur waren we toen weer terug op de boerderij. Er was op zaterdag en zondag een touwtrekwedstrijd in Engelberg, maar omdat Werner gemaaid had waren we pas rond kwart voor 8 in Engelberg en hebben we het laatste stuk gezien van de 'hobby-touwtrekkers'. Daarna de sportzaal in (het was bij het sportcentrum) om wat te eten en naar de muziek te luisteren. Zondagochtend uitgeslapen, in de middag met zijn 4en gehooid. Niet het hele veld, maar ongeveer de helft. Maandagochtend een ander gedeelte van datzelfde veld gedaan en maandagmiddag hebben Daniel, Silvia en Werner het afgemaakt. Omdat de Tourismusverein kwam, ben ik weer met Atilla meegegaan en omdat een vriend van Daniel kwam helpen met hooien, was het hooien snel gegaan. Maandagavond was er regen en onweer, vandaar dat al het hooi binnen moest zijn. Op dinsdag heeft Werner weer gehooid, terwijl ik wat andere klusjes rond de boerderij gedaan heb en 's middags meegeweest ben met mensen die wilden rijden. Atilla ging ook mee, deze keer met een zadel op. Het was de eerste keer dat hij een uur lang een zadel op had, maar het ging goed, al was hij wel moe daarna. Woensdag alles wat Werner gemaaid had gehooid, al zijn we pas na de lunch begonnen. 's Ochtends was andere dingen gedaan, kon Daniel ook nog uitslapen van de bioscoop en concert in Zurich ;) Het was een groot veld en er moest een aantal keer met de hooiwagen heen en weer gereden worden om leeg te maken. Om half 6 waren we daarmee klaar, wat gegeten en daarna weer verder, maar dat waren allemaal stukjes in plaats van een groot veld. Silvia was rond half 5 ook gekomen nadat ze klaar was met werken, dus tot kwart voor 7 waren we met zijn 4en, daarna moest Daniel weg voor voetbaltraining. Rond half 8/8 uur waren we gister klaar. Vandaag niet zo veel te doen gehad. Het weer was niet echt lekker, dus was er niks gemaaid. Morgen wilde Werner eigenlijk gaan maaien zodat we zaterdag konden hooien, maar nu is het weer voor zaterdag ook onzeker geworden, dus het is afwachten of er morgen gemaaid wordt. Zaterdag is het 1 augustus en dan is het Nationale Feestdag in Zwitserland, maar wat ik daarvan mee krijg overdag ligt dus aan het weer. Morgenavond is er in ieder geval alvast een vuurwerk bij de golfbaan.
Dat was het weer. Groetjes aan iedereen.
Papa en mama, prettige vakantie.

xxx Femke

• 30 Juli 2009 - 18:11

Nienke:

Hey Femke,

net terug thuis, zijn met de fiets weggeweest en langs pa en ma geweest, fijne vakantie gewenst en wat gegeven voor de camper.
    Het is jammer dat het weer nu zo onzeker is bij jullie, hier is het ook al zo wisselend helaas.
    We hopen dat je zaterdag toch een mooie en leuke dag zal hebben.

Nou meis, dikke kus van mij en groetjes van Jhon, en nog veel plezier gewenst in Engelberg.

XXX Nienke

• 30 Juli 2009 - 19:27

Ingrid:

Hey Femmie
    Op de valreep zojuist je berichtje gelezen. Hopelijk wordt het weer iets beter en krijg je de kans om lekker buiten te zijn. Nog veel plezier in Engelberg en tot eind augustus. We houden contact.

• 01 Augustus 2009 - 21:08

Monica:

hey hey femke,

hopelijk heb je vandaag een mooie en leuke dag gehad.
    sorry dat dit zo'n laat berichtje is maar had niet op mijn mail gekeken.

tot snel! zie je op de barbeque zowiezo ;)

liefs Monica
    + Astrid, Peter en rene
    + Alexander

• 02 Augustus 2009 - 18:36

Astrid En Fam.:

Ha Femke,

Ik hoop dat je gisteren een leuke dag hebt gehad. Deze week houden ze hier heel mooi weer. Misschien heb je al gehoord dat er 29 augustus een fam. BBQ is bij ons. Ook jij bent hiervoor uitgenodigd. Ik moet ook tante Ria en ome Wout , Jasper , Nienke en John nog vragen. Over drie weken hebben we lekker nog 2 wkn vakantie. Het ga je goed. Werkse voor deze week en tot schrijvens!!!
    groetjes,

Astrid, Peter en René