Update - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu

Update

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Augustus 2009 | Zwitserland, Engelberg

Hey allemaal,

Hier ben ik weer vanuit Engelberg. Veel bijzonders is er deze week niet gebeurd, maar toch even een verslagje. Op zondag ben ik met Werner, Silvia, Sandra en Joost meegeweest naar de overkant van het dal naar een alp. De theatervereniging had daar namelijk afgesproken om samen te eten. Met een kabelbaan naar boven, zo'n kleintje waar maximaal acht personen in mogen, al gingen wij natuurlijk met z'n 9en en 2 honden. Boven aangekomen ongeveer een half uur/ drie kwartier naar beneden lopen over koeienpaadjes om bij de alp te komen. Onderweg hebben we ook nog een murmeltier gezien van dichtbij. Bij de alp hebben we dan gegeten en gedronken etc. Na de lunch hebben we met blote voeten een stuk gelopen door het gras naast de alp. 'De beste voetmassage zonder dat je ervoor moet betalen' haha. Om ongeveer 5 uur zijn we terug naar de auto gelopen, wat ook nog ongeveer een half uur/ drie kwartier duurde. Daarna ben ik met Silvia en Werner mee terug naar Spisboden gereden, terwijl Sandra met haar eigen auto ook naar Spisboden kwam. 's avonds ben ik namelijk met Sandra, Joost, Tanja, Mariet en een vriend van Joost naar de bioscoop geweest in Luzern. Uiteindelijk waren we met 3 verschillende auto's bij de bioscoop, maar goed. De film die we gezien hebben was 'Public Enemies' met Johnny Depp over die bankrover in de jaren 30 in Amerika. Jammer genoeg was ie niet echt goed.
Op maandag kwam Tanja naar huis met 2 kalfjes die nu hier in de stal zijn, de eigenaar daarvan heeft zijn 2 andere koeien mee terug genomen. De kalfjes zijn nu ongeveer 2 weken oud, dus nog te jong om naar buiten te gaan. Maandagmiddag hebben Tanja en Sandra besteed om de drankenlijst en bestellijst voor hun feest op 22 augustus te maken (ook Daniels feest, maar die was in Amsterdam dus ja). Dinsdag kon ik daarna uitslapen omdat het slecht weer was, maar het viel mee en 's middags is Werner nog gaan maaien. Daaruit volgt dus woensdag en donderdag gehooid en gister ook nog. Vrijdag was Tanjas laatste dag voor het werk, komende week krijgt ze te horen wat voor cijfers ze gehaald heeft en dan hoeft ze alleen nog twee wintercursussen te doen. Daniel is ook weer terug uit Amsterdam en gaat morgen weer werken. Dat was het eigenlijk wel. Misschien dat er deze week nog iets gebeurd :) Tot snel allemaal!

xxx Femke

• 16 Augustus 2009 - 21:06

Nienke:

Hey Femmie,

Jhon en ik zijn net terug uit Rotterdam.
    We zijn daar naar de Bavaria City Race geweest en hebben echt genoten.
    Veel foto's gemaakt dus die kijk je binnekort maar op hyves ;)
    We kunnen nu al niet meer wachten tot volgend jaar ;)

Zo te lezen is jouw week ook lekker geweest, enigzins rustiger als de vorige weken..?

Gisteren papa en mama nog aan de telefoon gehad, met hun was ook alles goed en hadden ook de rendieren gezien.
    Mama dus weer helemaal gelukkig ;)

Nou meis,
    we spreken je binnekort weer.
    Dikke kus en knuffel van mij en Jhon

• 19 Augustus 2009 - 19:00

Ria:

Hi Femke,

Uit je verhalen die we na onze vakantie gelezen hebben begrijp ik dat je het best naar je zin hebt op deze plek in de bergen! Ik las dat je volgende week bij de familie bbq zult zijn, dus dan ben je al weer terug om alles in orde te maken voor je aanstaande stage in Zuid-Afrika.
    Wat een globetrotter ben je toch!

Tot bij de bbq, groetjes,
    Ria en Wout