Update over het boerderijleven - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu Update over het boerderijleven - Reisverslag uit Engelberg, Zwitserland van Femke Gastel - WaarBenJij.nu

Update over het boerderijleven

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Juli 2009 | Zwitserland, Engelberg

Hey allemaal,

Nou hier dus weer een berichtje van mij. De laatste paar dagen nog veel gehooid, gister 2 weiden gedaan, waarvan eentje twee keer. Het had namelijk geregend, dus eerst `werben` (het hooi omdraaien zodat het natte bovenop komt te liggen), in de middag hooien, maar alleen de bovenste laag omdat de onderste nog nat is, het andere veld hooien en daarna weer terug naar het eerste veld om de rest te hooien.
Gister is het zo goed als droog gebleven, dus vandaag hebben we eerst weer het werben gedaan, aangezien dat veld twee dagen geleden gemaaid was en dus ook nat geworden was, en daarna dat zelfde veld gehooid. Werner wilde ook nog graag een ander veld doen, dat had hij vanochtend gemaaid maar was ook al droog. Daar zijn we aan begonnen, maar na 10 minuten ging het druppelen, daarna regenen en daarna was het een stortbui, waar ook nog hagel bijzat, dus dat veld is niet meer afgemaakt.
Het is hier overdag warm, zo tussen de 27 en 30 graden, maar er is wel elke dag kans op regen en onweer, vandaar dat er gehooid wordt zodra het kan.
Naast het hooien heb ik ook elke ochtend de geitenstal en ponystal uitgemest, opgeruimd etc. Gisteren en vandaag heb ik ook de geiten uit de wei gehaald, dus inderdaad op de moped naar boven (het is misschien 300/400 meter, maar wel omhoog he :) ), de stroom afzetten, hek openmaken, stroom weer aanzetten en erachteraan rijden. Normaal komen ze gelijk het veld uit als je het hek opendoet, maar vandaag had ik de hond bij (liever gezegd hij rende naar boven zodra ik de moped pakte) en daar zijn ze niet zo weg van. Hij kan namelijk een beetje gemeen zijn, in de poten bijten als ze niet snel genoeg lopen, dus je moet zorgen dat hij bij je blijft. Maar verder ging het goed, in de stal de bok weggehaald en op zijn plek vastgebonden (hij is wel in dezelfde wei maar niet in de stal).

Dat was het wel zo`n beetje eigenlijk, oma is hier nog steed. Vandaag heb ik ook Sandra (oudste dochter) ontmoet, maar die is inmiddels weer naar huis, ze heeft een kamer in Engelberg.

Groetjes aan iedereen,

xxx Femke

  • 02 Juli 2009 - 17:48

    Peter Van Gastel:

    Hallo Femke, dus ook bij jullie lekker warm en drukkend weer zo te lezen. Volgens mij is het best hard werken maar dat is goed voor de conditie en de slanke lijn zullen we maar zeggen, misschien ook wel iets voor mij. Leuk om je berichtjes zo te lezen en te zien wat je allemaal aan het doen bent en mee maakt. De groetjes vanuit het warme brabant.

  • 02 Juli 2009 - 20:33

    Nienke:

    Hey zusje,

    het is hier ook harstikke warm, 32 graden is niet leuk meer om uit te houden..
    Hopelijk gaat het hier binnekort regenen, zou voor alles wel wat beter zijn.

    Zo te lezen gaat het in ieder geval wel lekker daar en daar zijn wij blij om.

    Doe het rustig aan wanneer je kan en geniet, da's het belangrijkste.

    Groetjes van Jhon en mij
    poot van Howie en Kyra

  • 03 Juli 2009 - 18:57

    Peter Astrid En René:

    Hallo Femke,

    Vanuit een geweldig hotel in Italie lezen we net je berichtje. Hier ik het ook warm maar vanaf maandag houden ze minder. Morgen gaan we lopen. Dat wil zeggen ik ga het proberen en Peter en René gaan het doen! Mijn beide voeten zijn zo dik dat ik niet meer in mijn schoenen pas maar na een nachtje slapen hoop ik dat ze weer geslonken zijn. Mijn knieen willen ook niet maar die moeten gewoon bergje op en af. De beide heren geloven het niet zo.....

    Femke werkse met zinne we denken aan je! groetjes,
    Astrid Peter en René

  • 13 Juli 2009 - 18:07

    Opa Deijkers:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    Ik zou daar ook wel willen zijn.
    Hou je taai en tot wederhoren of ziens
    Groeten van Ans en Mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Engelberg

Femke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 52973

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 30 Juni 2016

Aberdeen

11 September 2009 - 13 Januari 2010

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Zwitserland zomer 2009

12 Juli 2007 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: