Nieuwe reis: Schotland - Reisverslag uit Tolga, Noorwegen van Femke Gastel - WaarBenJij.nu Nieuwe reis: Schotland - Reisverslag uit Tolga, Noorwegen van Femke Gastel - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis: Schotland

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

27 Maart 2012 | Noorwegen, Tolga

Ja ja, mijn waarbenjij.nu wordt weer afgestoft en voorzien van een nieuwe reis. Deze reis gaat iets langer duren dan mijn vorige reizen, namelijk 4 jaar, en begint in september 2012.
Velen van jullie zullen wel weten dat mijn masterstudie niet geworden is wat ik er van gehoopt had en dat ik weer begonnen ben met verder kijken naar andere studies. Mijn plan was om de zogenaamde Bergenstest (Noorse taaltest op het hoogste niveau) te halen en daarmee toegang te krijgen tot alle opleidingen van de diverse Noorse universiteiten en hogescholen. Alleen ja, het is natuurlijk niet 100% zeker dat ik die test ook haal, en wat dan? Weer een ‘verloren’ jaar terwijl ik wacht om verder te gaan? Aangezien ik hier niet echt zin in heb, ben ik ondertussen ook verder gaan kijken naar andere landen. Terug naar Nederland voor een studie was niet echt een optie, omdat ik het instellingscollegegeld zou moeten gaan betalen. Maar waar dan wel? Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een universiteit waar ik eigenlijk al jaren geleden naar toe wilde, maar wat toen niet kon door het enorme hoge collegegeld. Ja ja zul je wel denken, waarom kan het dan nu wel? Nou ja, de vorige keer heb ik bij het internationale collegegeld gekeken in plaats van bij het EU collegegeld en dat scheelt een beetje veel. Ik zeg niet dat het nu allemaal makkelijk zal worden, want om deze studie te doen heb ik een lening nodig, ben ik nu zoveel mogelijk aan het sparen van mijn loon en heb ik aanvragen lopen bij verschillende instanties. Dus makkelijk, nee. Heb ik het er voor over, ja.

Waar ik naar toe ga? De Universiteit van Aberdeen, Schotland. Ik heb hiervan een onvoorwaardelijke aanbieding gehad om de dubbele studie English & History te gaan doen en afgelopen zondag heb ik deze aanbieding aangenomen :)
Het is een undergraduate studie, wat gelijk is aan een bachelor. De termen undergraduate en postgraduate worden door de vier oudste universiteiten van Schotland gebruikt. De Universiteit van Aberdeen is dan ook opgericht in 1495.
Op dinsdag 18 september begint het studiejaar en dan zal ik jullie op de hoogte houden van wat er in Aberdeen gebeurd. Tot dan komen er natuurlijk ook berichtjes als ik wat meer weet, zoals bijvoorbeeld mijn adres!

  • 27 Maart 2012 - 20:20

    Ria:

    Nou Femke, je weet ons wel weer te verrassen! Ik wist niet dat je geinteresseerd was in geschiedenis.

    Groetjes, Ria K.

  • 28 Maart 2012 - 08:32

    Sarah:

    Hi Femke, I didn't understand everything :) but Scotland sounds really good and I guess at least the weather will not be that different from Molde ;)

  • 28 Maart 2012 - 10:34

    Astrid:

    Wat een verrassing Femke maar ook WAT LEUK. Goed van je!!
    Wij wensen je natuurlijk heel veel succes toe!!
    Misschien een mooie gelegenheid om dus een keer Schotland te bezoeken!!

    Groetjes van ons allemaal

  • 31 Maart 2012 - 17:07

    Marjan En Floor,:

    Hé Femke, gefeliciteerd met je aanbieding van de Universiteit en alvast heel veel plezier met de voorpret!! Onze fietsroute gaat ook door Schotland..dus wie weet zien we elkaar daar misschien over 2 á 3 jaren..!!!

  • 01 April 2012 - 09:44

    Monica En Stefan:

    Hey femke,
    Weer een verrassing :) maar we weten ondertussen dat je graag reist dus we konden het verwachten! Haha
    Maar we vinden het wel heel leuk voor je! Het is weer een hele onderneming maar ik weet zeker dat je het wel lukt :)

    Geniet nog even van het mooie noorwegen voor dat je weer verder trekt :)

    Liefs,
    Je kleine nichtje en stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Tolga

Aberdeen

Studie aan de universiteit van Aberdeen

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2013

Kerstvakantie en tweede semester

01 December 2012

Van alles wat

02 Oktober 2012

Loch Ness

19 September 2012

Fresher's Week

16 September 2012

Eerste dagen in Aberdeen
Femke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 52977

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 30 Juni 2016

Aberdeen

11 September 2009 - 13 Januari 2010

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Zwitserland zomer 2009

12 Juli 2007 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: